onsdag 3 september 2014

Idag är jag i "fyllan"!

Hade någon sagt till mig för ca 5 år sedan att jag skulle ha djur i sängen , hade jag svarat aldrig några djur i min säng. Nu har jag både Lotta och Elsa i sängen, kanske att det inte är min säng längre, utan deras. För jag får ligga där det finns plats för mig.



 Förra veckan då jag var hos dottern i Växjö, var vi både på Indiskan och på Ecco.
Jag hittade en tunika som jag ville ha.
På Ecco hittade jag ett par skor som jag också ville ha.
Och vad passade bättre än att ge mor vad hon önskar sig.
För idag är mor i "fyllan"
 Den 3 september 1968, det var en strålande solskensdag, då föddes jag.
Den 3 september 1988 förlovade jag mig med min man.
Dubbelt upp att fira idag. På en härlig solskensdag!



10 röda fina rosor kom mannen hem med idag. Han vet ju vad frun vill ha.
 Under alla dessa år har vi hunnit med mycket, både roligt och tråkigt. Det roliga vill man minnas, och det tråkiga vill man bara glömma.
Dottern dy och pysen kom hem på middag i kväll, de kanske misstänkte att det skulle bli oxfilé. Till oxfilén blev det potatisgratäng och rödvinssky och lite därtill.
Nöjd med min dag, så ska jag strax trilla i snarkelådan.
Önskar er alla en God Natt!
PS. Hittade ett litet vitrinskåp på en Tingsryds loppis, ville bara ha skåpet, igår kväll körde mannen och jag för att hämta hem det. Så herrans bra det blev.

2 kommentarer:

  1. Här kommer ett försenat GRATTIS från mig! Så fina presenter du fått och fina blommor.
    Vår kissekatt får inte ligga i min säng och jag har svårt att tro att jag ska ändra mig. :)
    Må så gott, trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  2. Ett STOOORT grattis till dig. Och till er!
    Tänk om jag hade vetat...då hade jag kommit och käkat middag med er ;)
    Wow vilket fint skåp!
    Kram!

    SvaraRadera