onsdag 24 september 2014

En vilodag kan behövas!

Ibland så springer jag på med dagarna.
På måndagarna är det egentligen för mycket, först med stickcafe´t, hem och äta lunch, därefter är det målarkurs. Ingen vila då inte.
Igår åkte jag med mannen in till Växjö och dottern. Då jag kommer till henne har hon varit uppe och låst upp, så Elsa och jag smyger in och sover vidare på soffan. Igår sov vi alla tre till 9,30, säkert mycket välbehövligt för oss alla. Jag hörde knappt då svärsonen stack till jobbet.
Vi var och hälsade på min systerson, dotterns kusin, som är nyopererad i sitt knä. Kul att träffa honom lite.
Mannen hade tid i Tingsryd på em, så jag tog färdtjänst hem.
Ja si den arme stackaren, vad ont han har.
Tur iallafall att han sover om nätterna, fast jag tror att det beror på att han har sovit på min magnetmadrass nu i en vecka, utan hans vetskap.
Han sov dåligt om nätterna pga smärta, så förra veckan fick han madrassen nerbäddad i sin säng, han fick även min magnetkudde. Första natten sov han inte bättre, men sen har han gjort det.
Så långe han har så här ont får han ha madrassen. Jag lider med honom.

Idag blir det en stillsam dag. Det är råkallt både ute och inne, så jag eldar för fullt i vedspisen.

Ha en bra dag!
P & K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar