söndag 14 september 2014

En solig söndag!

Osämjan mellan mig och min kropp fortsätter. Jag är så trött, så jag vet knappast vad jag heter. Sover minst 12 timmar/natt, + att jag vilar/sover dagtid också.
Jag brukar annars vakna vid 4-tiden då jag äter kortison. Men nu sover jag till ca 9-tiden, trillar om kull i snarkelådan vid 20-tiden. Idag vaknade jag inte förrän klockan var över 10.
Men då hade vi haft en trevlig lördagskväll, då vi var i Växjö tillsammans med äldsta dottern och svärsonen hos yngsta dottern.

Idag har jag gått i en dvala, ända tills jag fick för mig att jobba lite i trädgården.

 Så jag klippte av solrosorna, men jag orkade inte dra upp dem, utan det fick mannen göra.
 Sen klippte jag ner kaprifolen på uterummet, och pockade bort grenarna i spaljén. Ännu mera jobb till mannen. Som om han inte har nog med jobb hela tiden här hemma på gården. Stackars min älskade man!
Fast i dag tog mannen sig en runda ut i skogen, kom åter hem med en keps full med kantareller.
Mannen och jag förtidsröstade i måndags. Ska kolla lite på valvaka, så länge jag tya.

P & K, mina vänner!

1 kommentar:

  1. Men stackars dig, det måste väl ändå vara kortisonen som gör att du blir så trött. Vad säger läkaren om att du är så trött och bara vill sova.
    Blodvärdet är det okej ?!
    Sköt om dig, kram/ Eva

    Ps. Vi ska åka till Tyrolen på söndag den 21, då är det skördefest där
    ni bor väl då kanske inte så långt därifrån ? !
    Om ni kan, kunde vi mötas där ! ?

    SvaraRadera