fredag 29 juli 2011

Nu är det katastrof.

Igår ringde minhandläggare Isa Engqvist, från Försäkringskassan.
Jag får nu inte längre vara sjukskriven. Bara fram till 23 augusti.
Jag blir tokig på henne, hon kan inte svara, eller berätta på ett begripligt sätt. Utan hon har en jädra lång utläggning, istället för ett kort enkelt begripligt svar.
Jag sa till henne att jag tyckte att vi skulle gå och söka jobb tillsammans, eftersom hon åter beklaga sig för sin arbetsbelastning.
För mig är detta katastrof. Igår var min räddning, då jag var hemma själv, att min bror och svägerska kom på besök. Jag ringde till Stefan och sa att jag skulle dricka vin med min svägerska. Det var skönt att dom kom, helt oväntat. Jag var uppe i varv, men lugnade mig ganska fort.
Stefan kom hem tidigare än väntat. Våra gäster stannade över så vi hade en trevlig kväll.

Idag har vi varit i Växjö och köpt en bil till. Det blev en Volvo 940, -98. Den är fin för sin ålder, och verka vara i bra skick. Vi har länge klarat oss med en bil, men nu när dottern jobbar i Kosta så tar hon min bil, och jag blir utan. Så nu var det dax för en andra bil. Visst det var väl inte riktigt vad vi tänkt oss, men en bra bil till ett mycket bra pris, så då är det bara att slå till.

Nu sitter vi här själva som vanligt, och jag funderar på om John Blund ska få besöka mig, han har länge knackat på min dörr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar