måndag 18 juli 2011

Hmmm....... bara för lite bröstsmärtor..

Idag ringde jag till vårdcentralen, eftersom jag haft så ont i ländryggen. Min sjukgymnast sa förra veckan att jag var tvungen att göra det.
Och så där lite i förbifarten nämde jag att jag haft bröstsmärtor. Vilken uppståndelse. De ville att jag skulle komma omgående. Värken i ryggen var väl ingenting, med bröstsmärtorna, herre gud!!!
Stefan och jag körde ner till Vårdcentralen, jag fick själv inte köra bil, de ville igentligen att jag skulle åka ambulans. Där nere var vi i över två timmar.
Sen fick jag åka "den gul-gröna taxin", ambulansen till Akuten i Växjö.
Väl inne på akuten kom jag till akut rummet för nytt ekg, blodtryck, syresättning och en massa blodprover.
Sen fick jag vänta på provsvar, och läkaren. Därefter blev det ännu mera blodprover.
Proverna var okej, förutom att jag har en liten infektion i kroppen, sa läkaren. Men med mina diagnoser och mediciner så får man nog räkna det som normalt. sa läkaren.
Jag ska göra en arbets ekg.
Fan, så här i efterhand, varför nämde jag något om bröstsmärtorna????

Läkaren på vc kollade även min rygg. Hon skulle skicka en remiss till röntgen.
Imorgon måste jag åka till vc igen. Jag måste ta mina vanliga prover. Gastro blir inte glada på mig, jag är även denna gången försenad med att ta dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar