fredag 22 juli 2011

Körsbär och blåbär!

Idag har jag och min man plockat 20 liter körsbär, och packat in i frysen.
Mina svärföräldrar har som vanligt plockar och rensat blåbär till oss.
Idag la dom även in färdigpackade blåbär i frysen, det uppskattar jag mycket!
Fast sen får våran dotter ta del av det hela. Jag ger henne vad hon vill ha av det som finns här hemma i frysen.
Jag funderar på att göra körsbärsvin, om det blir gott det som den andra dotterns pojkvän håller på att göra nu.
Ikväll sitter som vanligt jag och min man själva hemma. Dottern jobbar och kommer hem på söndagnatt. så vi har ingen bil hemma. Vi kan inte ens åka och hälsa på den andra dotter och hennes sambo och valpen Signe.
Men så är livet när man bara har en bil.....

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll! Jag ska ladda för morgondagen! Det ska bli en trevlig lördagskväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar