onsdag 18 maj 2011

Trött och sleten efter ryggis!

Idag har jag varit på Rygginstitutet och på börjat en utredning.
Började med att besvara en massa frågor.
Sen träffade jag en läkare. Han ställde en massa frågor, och sen undersökte han mig.
Han fick ta del av mina jounalanteckningar. Han sa att de vill ha dem för att ha något att gå på, men att det är historia. Nu är det de nya som gäller, och inget annat.
Efter fikat träffade jag sjukgymnasten. Hon ställde också en massa frågor. Därefter var det dax för en massa tester. Jag fick börja med att gå i en korridor, fram och tillbaka i 5 minuter. Därefter en sträcka i rask takt. Sen gick jag upp och ner i en trappa i 2 minuter. Vidare in i ett testrum, där skulle jag sitta-resa mig i 2 minuter, uppochner på en pall, rita på en vägg, lyfta tyngder upp på en hylla och ner igen, lyfta en back uppochner från bordet till golvet och tillbaka, och lite till. Vissa saker gjorde jag, andra avbröt jag i förtid, och några grejer vägrade jag att göra. Saker som jag aldrig gör hemma pga värken gör jag inte heller på en utredning. Sen gick vi tillbaka och fortsatte prata. Hon förstod mig när jag berättade varför jag valde att ta med mig mina jounalanteckningar i dag istället för att de skulle ha fått dem för en vecka sen.

Mötte även Karin och Bertil därinne.Blev så glad av att se Karin, särskilt när hon kommer fram sätter sig ner och pratar en stund om allt möjligt. Bertil hälsade jag i princip bara på.

Sen jag kom hem har jag legat på soffan. Trött sleten huvudvärk  illamåeende. Det känns i kroppen att jag har provocerat den.  Det blir nog en tidig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar