tisdag 3 maj 2011

Telefonsamtal

Igår ringde telefonen två gånger på uppdarag av kommunal, med 45 minuters mellanrum.
Men andra personen som ringde frågade mig om jag ändå kunde tänka mig att svara på hennes frågor. Frågorna handlade om att vara utförsäkrad efter en lång tids sjukdom. Klart att jag ställer upp på sådant. Det behöver komma fram hur man blir behandlad av arbetsgivare, försäkringskassan, facket, arbetsförmedlingen, läkare mm.
Båda två ställde samma frågor, fast dom var lite omformulerade andra gången.
Dom hade svarsalternativ, men skrev även ner mina kommentarer.
När jag fick frågan om vad jag anser att försäkringskassan bör göra för att förbättra sig sig i sitt arbete, svarade jag att dom kan börja med att bli medmänskliga. Båda två telefonisterna blev fulla i skratt, Men ansåg att jag hade helt rätt i mitt svar.
Min arbetsgivare blev jag inte så jättevälbehandlad av. Mina första år som sjukskriven hade jag toppenbra handläggare på F-K, Tyvärr så har jag inte det nu. Arbetsförmedlingen kan jag inte klaga på, trotts att dom inte kan hjälpa mig. Facket har jag också haft bra stöd av. Läkarna på vårdcentralen, ja hur har det varit? Till en början hade jag olika från gång-gång, men sen fick jag en och samma, hon var toppen! Sen gick hon i pension, och då fick jag hennes efterträdare. Från början tyckte jag om honom, men nu vet jag inte. Det är såå mycket som snurrar.
Det behövs så lite, för att det ska bli något stort av det hela!

MEN jag är så glad att jag har min familj, och mina nära.
I nöden prövas de rätta vännerna!!! Så är det!

Må Väl <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar