fredag 17 mars 2023

En härlig dag!

 Jag tycker att det är jätte roligt då ungdomarna ber mig om något. Att jag ska göra något, eller om det finns något här hemma som dom vill ha.

Och de får nästan ta allt, utom några speciella saker för mig.

Både Therese och Christian har bett mig sticka varsin tröja till dem. Det gör jag så gärna. Så igår satt jag ute på trappan i solen och stickade på Christians tröja. De har själva valt mönster och färg.

Dagens fina väder gjorde så jag tog en rundvandring i trädgården. Vi har en envis mullvad, tänk vad detta lilla djur, utan armar och ben, bara tassar, kan göra dessa stora högar. Ofattbart!
Då jag kollade på vädret så visade det inte alls något fint väder på em. Jag skulle ha gått på min magkänsla, för hade jag hängt ut tvätten, så hade den torkat.
För övrigt så är livet lite si och så. Underbart med mina/våra härliga barnbarn, bara älskar dem. Att umgås med barn och barnbarn ger verkligen livsglädje.
Vi har haft barnbarnen lite till och från, mysigt, förra veckan hämtade jag Helmer på förskolan, och det är roligt. Den envisa lille killen vet precis vad han vill.

Och i lördags hade vi gäster. Alltid svårt att komma på vad man ska bjuda på. Räk/kräft-toast till förrätt, sen blev Tacolåda och Tacofläta, och lite olika tillbehör. Till kaffet blev det ostkaka.
Så nu är Stefan färdigfirad!

Idag ser det inte ut som att det blir fint väder, tyvärr. Det är igenmulet. 

2 kommentarer:

  1. Ser vårligt ut hos er! Ska nog komma hit oxå. För en vecka sedan hade viven halvmeter snö. Idag är det mesta borta...
    Vilket firande... men trerätters. Så duktig är jag sällan...
    Barn och barnbarn är det bästa man har! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara jag vet vad jag ska laga för mat så tycker jag att det är kul med matlagning.

      Radera