tisdag 17 januari 2023

Nöjd och mindre nöjd!

 Jag håller på att städa ut julen, men det går sakta. Fast idag har jag satt in alla tomtarna i skåpet. Ska be Stefan hjälpa mig att bära upp på vinden det som ska upp.

Lite emellanåt så har jag min egentid. Började sticka ett par raggisar st 40-42, bara för att, så nu ligger de på hög. Det är alltid någon i framtiden som vill ha.
Sen sa Melker att han ville ha ett par raggisar med traktorer på. De blev allt annat än bra. Det är en traktor på ovansidan och en traktor under foten. Funderade på om jag skulle riva upp dem, och göra om dem. Men bestämde mig för att om Melker gillar dem, så ska jag göra ett par nya till honom. Tråkigt att lägga ner för mycket jobb, om han sen inte gillar dem. Den gråa och gröna färgen smälter ihop med varandra. Det får nog bli ett par gråa raggisar med röda traktorer istället.

Mitt nästa projekt är ett par sockor till Therese. Men de tar tid, för jag stickar i aloe vera garn, stickor nr 2,5. Men de kommer att bli fina.


8 kommentarer:

  1. Mönstret är ju jättebra. Men håller med dej om färgerna. De tar ut varann.
    Här är julen borta sedan två veckor. Ja, utom en ljusslinga utomhus. Den lyser fortfarande upp.
    Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika roligt som det är då julpyntet kommer fram, lika skönt är det då allt är bortstädat! Kram

      Radera
  2. Jag håller med dig om färgerna!
    Svar.Jag har också diskat mjölakannorna i mjölkrummet. Jag var ofta på en gård och hjälpte till och då fick jag låna hästen som tack förhjälpen.
    Jag var då 14 år! Och bodde i Gryt.
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. De där sockorna blev inte som du ville, det förstår jag. men de fyller ju sin funktion ändå. Jag tror att han kommer att använda dem. Traktorer är ändå traktorer, även om en sitter lite på sniskan. / Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ingen traktor som sitter på sne, utan det är en traktor på ovansidan, och en under foten. På den vänstra socken ser man först motorhuven från underdelen, sen är det förarhytten på överdelen. På den högra socken är det en traktor i sin helhet. Men så illa som dessa raggisar är stickade, så illa har jag aldrig stickat förut.. Ändå så har jag stickat fyra stycken traktor-tröjor. Och jag har varit nöjd med alla fyra.
      Phu. ..

      Radera