fredag 6 januari 2023

90 års kalas!

 Stefans moster Birgit ringde för några veckor sedan. Hennes man Thorwald skulle fylla 90 år, och skulle  ha kalas på Villa Gransholm i Gemla, Gemla ligger ca 1 mil ifrån Växjö. Birgit och Thorwald har alltid haft mycket kalas och stora bjudningar. Jag sa till henne att de är omöjliga på kalas. Alltså jag älskar hennes svar på det. -Kalas är ju det enda roliga vi har. Det är bara en massa begravningar. Och vi har ingen glädje av våra begravningar, Så det gäller att ha roligt med kalas. 

Birgit hade lite bekymmer med mat till mig, så vi bestämde att jag skulle ta kontakt restaurangen. Jag fick ett mycket trevligt bemötande.

Till förrätt var det toastskagen, till mig hade de hoppat över skagenröran, jag fick bara räkorna.


Till huvudrätt var det stekt potatis, nötstek med gräddsås, jag fick kokt potatis, nötstek och skysås.


Ostkakan kunde jag inte äta, så jag fick en fin fruktsallad. 

Mätta och goa efter ett mycket trevligt kalas med mycket god mat, och trevligt sällskap. Thorwald har säkert haft en fantastisk fin 90 års dag i dag.

Tusen Tack till Birgit och Thorwald!

2 kommentarer:

  1. Hon är en klok människa, Stefans moster Birgit.
    Och ett alldeles lagomt firande av en 90-åring att äta mat på restaurang. Mat och goda vänner ... det är viktigt i livet. / Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså Birgit är helt underbar, Jag gillar hennes inställning, kanske det beror på att jag gärna har bjudningar. Kram

      Radera