torsdag 8 september 2022

Lite energi har kommit tillbaka!

 Nu har jag kommit igång med stickningen igen. För min del så är det mycket viktigt att randningen stämmer, och jag har verkligen haft tur med detta garnet. Har inte behövt skarva någon gång på dessa tre paren.

Jag har fått beställning på fyra par gråa raggisar. Har köpt garn till två par, och igår började jag på med min beställning. Kul, för jag kan inte bara sticka och lägga på hög.
Och så har jag lagt in gurka, fick av en granne, så det blev mammas snittgurka.

Har även kokat en burk jordgubbssylt. Då jordgubbarna är halvtinad kör jag sönder dem med stavmixern, sockra lite med syltsocker, och kokar det en stund. Det viktigaste är att jag är nöjd, och det är jag.


6 kommentarer:

  1. Du är flitig som en myra. Jättefina sockor. Håller med dig om att det är viktigt med randningen. Jag kan bli så irriterad när det inte stämmer och det går bara inte att fortsätta. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, jag kan nysta upp ett helt nystan för randningen måste stämma. Kram

      Radera
    2. Men, vad har hänt med din blogg??

      Radera
    3. Har det hänt nåt konstigt med bloggen? Det är inget som jag vet nåt om.

      Radera
  2. Är för garnsnål för att vara noga med randningen. Det blir som det blir. Men så tar jag inga beställningar. Skänker bort sockarna... Har inte stickat socker sedan i vintras....
    Lindgrens gurka är namnet på den gurkinläggning som jag brukar göra. Enkelt recept. Ha det fint! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara inte fortsätta om inte garnet stämmer, det lixom låser sig. Köper alltid 2 nystan, så jag kan sticka båda samtidigt.
    Om du vill så får du gärna dela med dig av ditt gurkrecept.
    Kram

    SvaraRadera