onsdag 17 augusti 2022

Ett dumt köp!

 Då vår diskmaskin gick sönder frågade Stefan mig om han skulle ta hem en ny till oss. Men nej, jag ville välja ut en ny. Sagt och gjort, den 18 maj fick vi hem den nya diskmaskinen.

Jag skulle väl vara nöjd, men icke. Då diskmaskinen är full, så brukar jag plocka in lite till, det går inte med den nya maskinen.Vissa glas får inte plats i glaskorgen, utan de får jag sätta i tallrikskorgen, det går inte att lägga ugnsform i glaskorgen för då blir inte besticken i bestickkorgen rena. Glaskorgen är alltid halvfull, för det får inte plats mer, för bestickkorgen stjäl mycket plats. Visserligen så kan jag sänka glaskorgen, då får det plats med lite till, eller lite högre glas, men då kan jag inte diska våra mattallrikar, för de är för stora, vattenvingen tar emot.

Nu var det ju jag som valde maskin, så jag får väl nöja mig med denna tills den går sönder

Men idag plockade jag bort bestickkorgen, hur enkelt som helst.
Och så hämtade jag in den gamla bestickkorgen, vilken tur att vi inte hunnit till soptippen.
Vilket Ilandsproblem som vi har!


10 kommentarer:

  1. Det är nog så att man vänjer sig med sina saker ,och det tar tid att anpassa sig till nya!
    Det är olidligt varmt!
    Tänk på att dricka vatten!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag har ju bytt bestickkorg, så jag ska nog kunna härda ut tills den går sönder.
      Jo det är olidligt varmt. Jag dricker både loka, kolsyrat vatten och saft. gäller att inte bli uttorkad.

      Radera
  2. Du hade tur där. Det brukar ju annars ofta vara så att man behöver just den saken som man precis har slängt. Av någon konstig anledning... / Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland så har man tur. Stefan ville måla så mycket som möjligt under semestern. Så därför har vi inte kört till tippen.

      Radera
  3. Det är alltid roligt när barnbarn och barnbarnsbarns kommer och även roligt när de går hem Man är totalt slut!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, lika roligt då de kommer lika skönt är det då de åker. Du är lite äldre än mig, tror jag. Våra tjejer är födda 90 & 92, bb är födda 2016, 2018, och 2020.

      Radera
  4. Smart lösning! Ilandsproblem eller ej... man blir ju frustrerad när det inte funkar! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
  5. De vackraste sakerna har vi i hjärtat!
    Kram!

    SvaraRadera