onsdag 27 april 2022

Tillbaka till verkligheten!

Nu känns det mer och mer att vi är tillbaka till den vanliga vardagen.

I lördags hade vi fått till det, äntligen. 

Vi lyckades att bjuda hit min syster Sara och hennes man Acke.

Covid har ju satt käppar i hjulen, men sen har jag försökt vid några tillfällen, med då vi har varit lediga har de varit upptagna, och tvärs om. Så kul att träffas!!


Det är inte klokt vad tiden går. I går fyllde yngsta dottern Sofie 30 år. Så vi var bjudna på kalas.

Svårt att veta vad man ska köpa, så det fick bli pengar, så får hon köpa vad hon vill. Hon hade önskat sig en symaskin, men det är bättre att hon själv får välja ut en.

Fast det ska inte vara så enkelt, hon fick en rebus som hon skulle lösa för att få pengarna.

När hon löst rebusen så swishade jag henne. Vi gjorde likadant då Therese fyllde 30 år.


Sofie 30 år 

Kramar ifrån mammi & pappi

Lös rebusen, och rätt svar ger dig denna

summa pengar insatt på ditt konto!

1000:- x 6 =

500:- x 3 =

100:- x 17 =

50:- x 9=

10:- x 16 =

5:- x 27=

2:- x 70 =

1:- x 33 = 


Svar:________________

😍💖

Idag har jag varit och tagit prover, så få se hur jag mår då provsvaren finns på 1177

För övrigt så blir det nu soffhäng. Inget roligt väder, regnigt. Vi har varit bortskämda med varmt och soligt.

9 kommentarer:

  1. Kul grej att göra en rebus... ska se om jag lyckas lösa den...
    Du måste ha varit väldigt ung, då du fick dina döttrar....
    Hoppas proverna visade ok! Lite mulet här idag. Träffade på en ordentlig regnskur vid Toftaholm igår. Skulle behövas här också. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sofie fick inte använda miniräknare, bara papper och penna. Hur gör du? Jag var 22 år då jag fick Therese och 24 år då jag fick Sofie. Stefan är ett år äldre än mig.
      Blodproverna var bra, avföringsprovet tar en vecka innan jag får svar.

      Radera
  2. Ja åren går fort! Rebusen lyckas jag inte med!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ser på barnbarnen att tiden går fort.

      Radera
  3. Symaskin är en perfekt present! Kram från synörden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra att ha en egen symaskin.

      Radera
  4. Kul idé med rebus. Jag försöker inte lösa den... jag är dålig på rebusar. / Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kul grej, Äldsta dottern fick också en rebus då hon fyllde 30 år.

      Radera
  5. hej vän jag blev sårad och hjärtkrossad när ett mycket stort problem hände mellan mig och min man för sju månader sedan i mitt äktenskap. så hemskt att han tog fallet till domstol för skilsmässa. han sa att han aldrig ville stanna hos mig igen och att han inte längre älskade mig. Så han packade ihop från huset och fick mig och mina barn att gå igenom svåra smärtor. Jag försökte med alla möjliga medel att få tillbaka honom, efter mycket bön, men utan resultat. Och han bekräftade att han hade tagit ett beslut och aldrig ville träffa mig igen. Så en kväll, på väg tillbaka från jobbet, träffade jag min gamla vän som letade efter min man. Så jag förklarade allt för honom, så han sa till mig att det enda sättet jag kunde få tillbaka min man var att besöka en förtrollningskastare, för han gjorde verkligen det också. Så jag trodde aldrig på magi, men jag hade inget annat val än att följa hans råd. Han gav mig sedan e-postadressen till trollformaren han besökte. DR alaba. Nästa morgon skickade jag ett e-postmeddelande till adressen han gav mig, och trollformleren försäkrade mig att jag skulle lämna tillbaka min man under de kommande två dagarna. Vilket fantastiskt uttalande!! Jag trodde aldrig på det, så han pratade med mig och berättade allt jag behövde göra. Sedan gör jag dem utan en ökning, så under de kommande två dagarna ringde överraskande nog min man som inte hade ringt mig under de senaste 7 månaderna för att meddela mig att han skulle komma tillbaka. Så underbart !! Så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och bad om ursäkt för sitt misstag och smärtan han åsamkade mig och mina barn. Sedan från den dagen var vårt band starkare än tidigare, med hjälp av en stor förtrollningskastare. Så jag kommer att ge dig råd om du har några problem, kontakta dr alaba på e-post: dralaba3000@gmail.com eller kontakta honom på whatsapp och viber med detta nummer: +1(425) 477-2744.......

    SvaraRadera