måndag 18 april 2022

Glad Påsk!

 Bättre sent än aldrig. Vi har haft fullt ös.

På skärtorsdagen kom Astrid, Melker och Therese in på fm, och de kom tillbaka på em.  Och så kom grannens bonusdottern med en påskblomma.

Tack för den fina blomman!

Och då Stefan kom hem hade han med sig en diskmaskin.
Jag hade hoppats på att den skulle blivit installerad, men icke...Vattenkopplingen på den nya är typ 1 cm större i diameter än den gamla. Det gäller att alltid hitta det positiva i allt! Jo jag är ren om händerna!

På långfredagen körde vi upp till Sofie. Stefan skulle hjälpa Fredrik med en vägg, så Helmer ska få ett eget rum. Och vi tog en enkel god lunch, vi hämtade pizza.
Strax efter att vi var hemkomna så fick vi besök. Det kom ett par med en resväska. Astrid och Melker hade bråttom bort till oss. Så mysigt att Stefan och jag skulle få middagsgäster och nattgäster.

Påsken har flytit på. Påskafton brukar vi vara bjudna till goda vänner i Vislanda.  Som vanligt så fick vi god mat och dryck. En mycket trevlig kväll!

Och så kom vi till Påskdagen. Astrid är nu 6 år, så hon skulle på Barnens Bibel. Givetvis så körde Stefan och jag ner till kyrkan, vi ville ju inte missa då Astrid tog emot Bibeln.

Jobba, jobba, jobba.... i em har jag förberett, för ikväll så hade vi bjudit hit ungdomarna. Det blev grillat för hela slanten . 

Önskar er alla en god fortsättning på Påskaen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar