torsdag 21 april 2022

 Vår underbara vår fortsätter. Jag njuter av mina blommor i gräsmattan.

Vitsippor, mini påskliljor och scilla växer vilt under Filippa -trädet.
Vilket Stefan inte alls uppskattar, för han får inte klippa gräset under trädet förrän, blommorna har vissnat ner.
Igår blev jag så sugen på hemmagjord pizza. Och så fick det bli. Kalljäst pizzadeg, som fick jäsa i kylen i 14 timma. Pålägg efter smak. Pizza-stenen är super, pizzorna blir som köpta, fast godare...
I tisdags kom Stefan hem med en vattenkoppling till diskmaskinen, så nu slipper jag handdiskning. Det tar lite tid att vänja mig vid diskkorgarna. Vet inte vad jag tycker, korgarna passar inte riktigt till vårat köksporslin. Nja, jag vänjer mig.



8 kommentarer:

  1. Jag har samma sorts blommor som växer vilt under en del träd i trädgården, men det är ingen gräsmatta direkt där så det är inga problem. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt vårtecken med våra blommor i trädgården!
      Kram

      Radera
  2. Visst är et vackert! Har tyvärr inga blommor o "gräsmattan"- mossmattan. Dottern har i sin trädgård, diverse olika blommor i gräsmattan. Jättefint!
    Funderar på om vi har en pizzasten liggande... hade inte en aning om att de var så bra att baka på...
    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har egentligen ingen gräsmatta, utan en mossmatta.
      Jo pizzorna blir mycket godare på pizzastenen. Svärsonen bakar även bröd på deras. Jag har tänkt att göra det. Stenugnsbakat bröd är så gott!
      Kram

      Radera
  3. Så bra att blommorna har vissnat ner innan det blir gräsklippning. Alla blommor är så viktiga för att insekterna ska överleva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag inte ha fel för mig, så är vitsippor ett-åriga, så då måste man ju låta den vissna ner, så de förökar sig till nästa år. Påskliljorna behöver ju också vissna ner, så näringen går ner i löken.
      Kram

      Radera
  4. Det är en härlig tid nu ,med alla blommor som slår ut!
    Ha en bra lördag!
    Kram!

    SvaraRadera