torsdag 11 november 2021

Jag har gjort det förut, har gjort det igen…



 …. Och kommer göra det många gånger igen.

Idag har jag mått skit, värre än vanligt. Trött, matt, orkeslös, frusit, mera värk, kass i magen, ont i magen, inte hungrig, med andra ord, kortfattat så har alltid varit skit.

Fixade middag till Stefan, själv så kunde jag inte äta. Men jag måste ändå ta min medicin. Upptäckte då att jag missade morgon medicinen.

Det förklarar varför jag mått skit. Jag tog morgon medicinen, åt ett par knäckebröd.  Nu senare i kväll tog jag kvällsmedicinen, som inte var av samma sort som på morgonen. Jä..a s..t, vad trött jag blir på mig. 

Äntligen är ett projekt färdigt. Sofies svärmor bad mig sticka en kofta åt henne. Ingen panik, som hon sa. Och att sticka till barnen  är prio 1.  

Men nu är hennes kofta. Ska bara blocka den. 

Den blev väl så där, jag är inte super nöjd. Få se vad hon tycker. Jag har aldrig förut stickat i lingarn. 

Nu laddar jag inför morgondagen! Natti natti

9 kommentarer:

  1. Krya på! Hoppas denna dag blir bättre. Gillar mönstret på tröjan. Lingarn stickade jag i för länge sedan. Lite snorungar än "vanligt" garn. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det var första gången som jag stickade i Lingarn, hoppas att Sofies svärmor gillar den.

      Radera
  2. Hon kan väl inte bli annat än nöjd med den fina koftan, tycker jag. Du är duktig. Själv stickar jag just nu bara raggsockor. På löpande band faktiskt. Jag har några som är i behov av dem. Det får bli julklappar...
    Dosetten är i alla fall ett bra hjälpmedel när man behöver ta mediciner. Man behöver inte fundera om man glömt eller inte, när man ser pillren i dosan. Hoppas du känner dig bättre nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att sticka raggisar. Vet inte hur många par jag stickat på beställning och sålt. Nu blir det mycket tröjor till barnbarnen.
      Tack! Jo dosetten vill jag verkligen inte vara utav. Hade inte rett ut alla piller utan den.

      Radera
  3. Dosett är bra, annars skulle jag aldrig kommit ihåg mina piller. Hoppas du mår bättre idag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hade missat många piller om jag inte haft den.

      Radera
  4. Stora eller oväntade utgifter kan smyga sig på vem som helst. Att få ett personligt lån för oväntade ekonomiska svårigheter kan vara svårt, även utan att dålig kredit tynger dig. Vart kan du vända dig när du behöver ett lån i hela Europa? Svaret är CREDITMUTEL via creditmutelhome@gmail.com!

    När oväntade utgifter dyker upp på din tröskel, låt CREDITMUEL hjälpa dig att hitta skydd. Ett lån från denna fantastiska organisation kan vara lösningen du behöver för att hålla dig från att bli överväldigad när utgifterna i vardagen börjar hopa sig. En perfekt lösning har erbjudits dig idag, ansök om ett lån idag från 3 000 till 5 000 000 euro med en årlig ränta på 5 %. Ta chansen på en gång och kontakta vår snabbsvarspost via creditmutelhome@gmail.com. Vi har alltid öppet.

    Livet kan vara svårt och det är därför vi är här för att minska trycket. Att ta ett lån genom CRREDITMUTEL är supersnabbt och enkelt. Oavsett om det är ett privatlån, billån eller företagslån är vårt mål att vara det bästa onlinelånet i Europa. Upplev ett nytt och bättre sätt att ta ett lån när du kontaktar oss via creditmutelhome@gmail.com.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sluta skriva till mig! Jag lånar inga pengar av er

      Radera
  5. LÅNEBJUDANDE FRÅN NOVELTY FINANCE"
    Hej!!! Är du i behov av ett lån? Om ja, kommer jag att rekommendera dig att ansöka om ett lån genom Novelty Finance Inc.

    Jag heter Davina Claire, jag är finanschef för Novelty Finance och du kan ansöka om ett lån hos mitt företag och ha ett lån på ditt konto inom 24 till 48 timmar. Det har kommit till min kännedom att många människor har så svårt att få lån från sina lokala banker eller andra finansiella institutioner på grund av hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuldsättningsgrad, låg kreditpoäng eller andra skäl.

    På NOVELTY FINANCE tillhandahåller vi finansieringslösningar. Vi erbjuder alla typer av lån (Personlån, Företagslån och många andra). Vi erbjuder flexibla och flera lånealternativ, inklusive säkrade och osäkrade lån, lång- och kortfristiga lån som är skräddarsydda för dina ekonomiska behov.

    För frågor/frågor? - Skicka ett mail till [noveltyfinances@gmail.com] eller ring / WhatsApp via: +447915601531]

    Vi strävar efter att göra lån enkelt, bekvämt och prisvärt.

    Vår tjänst är mycket snabb, pålitlig och pålitlig och du kan låna upp till 5 miljoner euro till en subventionerad ränta på 3 % per år. Vi är rätt företag att kontakta när du är i akut behov av ett lån.

    Inga fler väntetider eller stressiga bankbesök, vår tjänst är tillgänglig 24/7. Du kan ansöka om ett lån när som helst och var som helst på din egen bekväma plats med din telefon eller din bärbara dator, allt du behöver göra är att skicka oss din låneförfrågan via:
    E-post: (noveltyfinances@gmail.com)
    WhatsApp/ Telegram: +447915601531
    Telefon: +447915601531

    Vi är alltid glada över att ge ekonomiskt stöd.

    SvaraRadera