söndag 14 november 2021

En kul grej!

Nu har vi haft årets vinstöpning!
Då stöper vi ljus, och dricker vin. En fin tradition.
I fredags kom mamma och hennes man. Vi doppade, hämtade och åt taimat. På em kom Therese, Astrid och Melker och stöpte lite de också. Så mysigt och trevligt. Innan mamma och Erno åkte hem så åt vi tacolåda.
I går kom några vänner till mig och stöpte. Standardmenyn är taco.  Tyvärr så blev jag åter dålig, kollade flera gånger om jag missat medicinen igen, men den var tagen . ont i magen, trött, matt, orkeslös och fick springa på toaletten hela tiden. Tur att jag hade stöpt med mamma, så jag har ljus vad jag behöver.
Fast hade jag orkat hade jag nog stöpt lite till, för Ing-Marie och Marika testade att stöpa spiralljus, super fina ljus, så det ska jag göra nästa år.
Nu är ljusstöpningen färdig för i år! Jag tycker att det är en kul tradition. Men såååå skönt då det är färdigt och jag får börja städa undan.

Idag har jag mått bättre än i går, fast det har inte varit helt okej. Men har ändå lyckats städa undan en del. Fast det gör inte så mycket om lite av grejerna står kvar uppe i hallen. Då vännerna kom idag så erbjöd de sig att bära upp grejerna på vinden, men då var grejerna inte riktigt ihopplockade.

Nu laddar jag för kommande veckas aktiviteter.


15 kommentarer:

  1. Åh, så fint! Och en sådan förmåga att kunna stöpa så fina ljus. Köpte några blockljus på julmarknaden.Med betongbotten. Kan faktiskt enkelt återanvändas.
    Hoppas att du mår bättre! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi har stöpt i många år, lite enkelt hemma-trix. Men det är kul, annars så hade jag inte jobbad med detta.

      Radera
  2. Jag är imponerad! Jag har bara stöpt ljus en enda gång... för ca 45 år sedan. Då var det några på jobbet som hade ordnat med allt. Det var roligt, men jag upplevde att det var ganska mycket jobb innan och efter själva doppandet. Inget jag skulle göra själv, jag vill nog bli bjuden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är mycket jobb både innan och efter. Men jag tycker att det är kul, och så får vi fina ljus. Hade jag inte tyckt att det vore roligt så hade jag aldrig jobbat med detta. Att gå hemma 24/7 är inte kul, jag hade hellre varit frisk och kunna jobbat, men sådana här grejer förgyller min tillvaro, rätt om jag ligger pall här efteråt.

      Radera
  3. Inte alls kul att må dåligt när man har gäster!
    Ha en bra måndag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte alls kul. Men det gick bra ändå.

      Radera
  4. Man ska vara naturlig!
    Om man gör sig till så märks det!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Stora eller oväntade utgifter kan smyga sig på vem som helst. Att få ett personligt lån för oväntade ekonomiska svårigheter kan vara svårt, även utan att dålig kredit tynger dig. Vart kan du vända dig när du behöver ett lån i hela Europa? Svaret är CREDITMUTEL via creditmutelhome@gmail.com!

    När oväntade utgifter dyker upp på din tröskel, låt CREDITMUEL hjälpa dig att hitta skydd. Ett lån från denna fantastiska organisation kan vara lösningen du behöver för att hålla dig från att bli överväldigad när utgifterna i vardagen börjar hopa sig. En perfekt lösning har erbjudits dig idag, ansök om ett lån idag från 3 000 till 5 000 000 euro med en årlig ränta på 5 %. Ta chansen på en gång och kontakta vår snabbsvarspost via creditmutelhome@gmail.com. Vi har alltid öppet.

    Livet kan vara svårt och det är därför vi är här för att minska trycket. Att ta ett lån genom CRREDITMUTEL är supersnabbt och enkelt. Oavsett om det är ett privatlån, billån eller företagslån är vårt mål att vara det bästa onlinelånet i Europa. Upplev ett nytt och bättre sätt att ta ett lån när du kontaktar oss via creditmutelhome@gmail.com.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sluta att skicka era bedrövliga lånerbjudande. Behöver jag låna så tar jag kontakt med min bank. Inte lustigt att folk hamnar hos lyxfällan.

      Radera
  6. Låter så mysigt med ljusstöpning. Inte fel heller med lite mat och dricka till. Hoppas du mår bättre nu. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns bättre nu, men det var segt.

      Radera
  7. Bra att ha barnasinnet kvar !
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Förr så strök man allt ,men nu går det lika bra att släta till det.
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera