tisdag 28 september 2021

Sista lördagen i september!

Sista lördagen i september är det marknad här i Linneryd. Det är ett måste för oss att åka ut dit.

Det blev några lotter, Stefan vann en löpare, han köpte sig en ål, jag hittade några paket doftljus ifrån Party lite, vi köpte glutenfritt bröd till Fredrik, vi köpte även äppel och äppel/päronmust, innan vi åkte hem köpte jag en betong gjuten tomte, Stefan hade lite bråttom för han skulle sen ut i skogen så han åt sin lunch, först en sillamacka, sen en tjock grillad med bröd. Sillamackan är panerad stekt sill, som läggs på ett grovt med lite lök och någon sorts dressing. Idrottsföreningen har gjort detta i många år, i år hade de en jätte stor grill som de grillade korv och hamburgare. Jag vågar inte äta sillen för den steks i för mycket fett, och så äter jag inte griskött, så jag åt ingen lunch på marknaden.

Då vi kom hem körde Stefan direkt ut i skogen,   mamma och Erno kom hit, så jag slapp att äta själv. Vi åt piroger, mycket gott, tycker jag.

På kvällen hade vi fullt hus, Sofie, Fredrik och Helmer skulle komma, så då frågade vi Therese, Christian, Astrid och Melker och de också ville komma på en tacos-kväll. Så mysigt då hela familjen är samlad.

7 kommentarer:

  1. Låter som en härlig lördag Kul att man kan ha marknad igen. Hade gärna testat sillmackan! Nu ska jag kolla var Linneryd ligger ! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit jobbigt nu under pandemin, att inte kunna umgås med nära och kära. Så det var kul med en marknad. Vi hade tur med vädret, och det var mycket besökare också.
      Linneryd ligger i Tingsryds kommun, Kronobergs län i Småland.

      Radera
  2. Härlig lördag ni hade!
    Jag skulle så gärna vilja ha min kvar!
    Ha en bra onsdag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en härlig lördag, och nu har vi en regnig onsdag, inte alls härligt.

      Radera
  3. Det finns många pedagogiska personer!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det skulle var kul att besöka en marknad nu, för det är så längesen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är två år sedan vi var på marknad. Så det var efterlängtad.

      Radera