lördag 18 september 2021

Så gör jag!

 Jag har en god vän som virkar mycket. Så jag har köpt ganska många dukar utav henne. Hon har lärt mig att man inte ska stryka virkade dukar, utan man ska måla upp dem. Det är stor skillnad om man stryker eller nåla.


Jag har köpt träningsmatta på Biltema och kartnålar. Bäst är om jag nålar då duken är nytvättad.

Nöjd med mig själv, för idag gjorde jag det direkt.

Igår kväll hade vi bjudit hit Stefans syster och hennes man, alltid trevligt att umgås. Senare på kvällen kom grannarna också in. Det var länge sedan som Yvonne och Björn träffade Astrid och Melker.

Och ikväll kom Sofie, Fredrik och Helmer hem, så mysigt. Jag har längtat efter raclett, Stefan är inte så förtjust i det, men det är Sofie och Fredrik, så det smakade mycket bra!

7 kommentarer:

  1. Bra nålat!!
    SV..Man måste vårda kärleken
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo det måste man, och jag tror inte att grannens gräs är grönare än våran. Och om den skulle bli det så får jag vattna och min gräsmatta.

      Radera
  2. Min mor lärde mig att nåla upp dukar, men jag måste erkänna att jag använder inte virkade dukar så mycket längre. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag använder nästan enbart virkade dukar. Alla är vi olika.

      Radera
  3. Använder mest svärmors vävda dukar. Virkade förr. Har en del sladdriga virkade dukar. Ska kolla om de blir bättre av att nålar upp.
    Full fart hos er. Roligt!
    Måste medge att jag inte har en aning om vad raclett är. Men jag ska googla! Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stärker dukarna så blir de inte sladdriga.
      Raclett är en bordsgrill, sen har man en egen liten stekpanna, steker vad man vill, typ, kött, kyckling, lök, champinjoner, ananas,mm, lägger sen på creme frache, ost och ev apelsinjuicekonsentrat, därefter sätter man sin lilla stekpanna under stekytan för att griljera, Äter detta med ris, supergott.

      Radera
  4. Du och jag jobbar på samma sätt!
    Ha en bra måndag!
    Kram!

    SvaraRadera