fredag 27 augusti 2021

Vet inte vem som är finast!


Min terapi är att sticka. Och eftersom vårt ena   barnbarn är tokig i traktorer, och stora maskiner.
Så bestämde jag mig för att sticka en traktortröja. Googlade lite och hittade en tröja.

Men så har jag en vän, som har en fin garnbutik.. Hon hittade ett mönster på en tröja. En fin tröja, tyvärr så stämde mönstret inte, så jag har fått sticka baklänges en del. Nu, äntligen är traktortröja nr 2 färdig.

   
                                                   
Jag tycker att båda tröjorna är fina, var och sen på sitt sätt. Den andra tröjan har haft mycket mera arbete, Kanske den finaste , men den första är himla fin. 
nå väl vet inte vad ni tycker. Jag vet vilken jag tycker mest / bäst om

Tjola hoppsan! John Blund plingade på här för en liten stund sedan, Han tog med sig Stefan till snarkelådan, och han har plingatpå och tjatat att jag ska följa efter mannen min.
Så nu är det natti-natti!

9 kommentarer:

  1. WOW vad duktig du är på att sticka!
    Sv..Jag undrar vad man hade fått för bilderna idag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är min terapi. Dagar då jag mår skit så sitter jag med sticket i händerna. Måste alltid ha minst ett stickprojekt.

      Radera
  2. Jag tycker båda tröjorna är lika fina. Det är jättekul att sticka, och en perfekt sysselsättning nu under kommande höstkvällar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra tidsfördriv! Jag är nog nöjdast med den blåa tröjan.

      Radera
  3. Det ska vara gött att leva ......
    Ha en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, vi ska njuta utav det goda här i livet.

      Radera
  4. Jag kan inte bedöma vilken av tröjorna som är finast. De är ju så olika i möster och färg. Jag röstar på båda!

    SvaraRadera
  5. Hej där! Tack för titten på min blogg. Ska lägga in dej i min lista.
    Stickade traktortröjor till mina båda barnbarnskillar ( bröder) snart 3 och 5, för något år sedan. Tyvärr inte mycket använda. Det är fleece och hoodie som gäller.
    Nu blir det kusinen, tjejen på 4, som jag skickar till. Och döttrarna.
    Gillar att sticka! Så rogivande.//Anna-Lena

    SvaraRadera