tisdag 24 augusti 2021

Negativt provsvar!

 Förra fredagen då vi satt och åt sa Astrid att hon var hes, kände sig konstig i halsen. Sen fick jag ont i halsen och hosta. Vet inte om det var Astrid som smittade mig, eller om jag smittade henne. Sen blev Melker också förkyld, det stannade inte där, för Therese blev också förkyld. Jag gjorde Covid-test förra veckan, och nu har även Therese testat sig. Mitt var negativt, undra vad Therese får för svar.

Som tur var så gick min förkylning över, för vi skulle ha gäster i helgen som gick.

En kollega och hans sambo kommer till oss varje år, de kom i lördags eftermiddag.Stefan och Persan gav sig ut på sjön för att fiska kräftor, Anneli och jag umgås och pratar lite skit. Lagom till herrarna kommer ifrån sjön så kommer även Jocke och Bettan.


Efter frukosten i söndags körde vi till Safari parken i Kosta, men vi var nog där vi fel tidpunkt, för vi såg bara vildsvin, kronhjort och dovhjort. Vi åkte sen vidare till Kosta Art Hotel, där vi lunchade, och är man i Kosta så måste man bara ta en tur in på glasbruksförsäljningen, både Kosta och Orrefors.

Mätta och goa efter en trevlig helg, så körde Persan och Anneli hem. Nästa år blir det en ny helg, men med ett annat utflyktsmål och en annan lunchrestaurang.



6 kommentarer:

  1. Skönt med ett negativt provsvar. Låter kul med de olika utflykterna. Det behövs lite omväxling i tillvaron. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så blir det inte av så ofta att man åker runt på utflykter, eller äter på restaurang. Eftersom jag inte kan äta vad som helst så tycker jag det är jobbigt att äta på restauranger.

      Radera
  2. Bra med neg provsvar.
    Förstår att ni hade en trevlig helg!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dotterns prov var också negativt, så det var ju positivt!

      Radera
  3. DU BEHÖVER LÅN Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2% EMIAL: (remy.credit111@gmail.com) Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag heter karlsson från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com Gud välsigne dig, herr REMY FINK..

    SvaraRadera