måndag 16 augusti 2021

Det har varit lite för mycket…

Det är alltid kul då det händer något. Fast nu de sista veckorna har det varit mycket.

Det har som sagt varit för mycket för mig, samtidigt så har det varit bara roligheter.

Stefan har haft tre veckor semester, vi har bara varit hemma, och gjort ingenting, men ändå mycket. Rensat på lite på logen, och kört till soptippen.

En dag körde vi till Växjö, två trädgårdsstolar hade gått sönder, så vi köpte fyra nya.

Vi har även varit i Kosta på glasbruket. Alltid kul med glasbruk.

Och så har kräftfisket kommit i gång.
Här i Linneryd är premiären första onsdagen i augusti, så då var vi ute. Sen på fredagen den 6 augusti var det premiär ute i Åskefälla, så då var Stefan ute där och fiskade.

Nu denna veckan blev väldigt intensiv men trevlig. I tisdags var vi bjudna till goda vänner. 
I onsdags var jag hos Sofie och Helmer.
 På kvällen la vi i kräftburarna. 
I torsdags låg jag hela förmiddagen, och på eftermiddag hämtade vi Astrid och Melker på förskolan. På kvällen kom Sofie, Fredrik, Helmer, Therese och Christian på middag, en grillkväll. Astrid och Melker gick hem då det var läggdags.Kul då vi alla är samlade.
     
I fredags var förskolan stängd, då vi hade stigit upp kom Astrid och Melker in till oss. Efter lunchen körde vi till Älgparken i Kosta.
På kvällen skulle Therese och Christian till Kosta Art Hotel på spa, tillsammans med Christians pappa med familj, så barnen skulle sova hos oss.
Efter lördagens lunch körde vi med barnen ner till Börjes gård i Tingsryd. Astrid och Melker körde runt på de små elbilarna. Sen blev det fika uppe på Börjes hylla.
Phu, det har varit jobbigt, intensivt, men himla kul. Jag har haft huvudvärk sen i tisdags, värre än vanligt. Stefan har lekt med barnen så har jag lagt mig och vila. Vet inte om det har varit förkylning på G, för nu är jag förkyld och ont i halsen. Astrid är också förkyld. Så hon och Melker är hemma ifrån förskolan.

Igår var det en vilodag, gjorde ingenting. Och idag ska jag också vila och ta det lugnt. Huvudvärken kanske var kroppens sätt att meddela mig att ta det lugnt och vila. Vem vet?!

4 kommentarer:

  1. Även om det är roligt så är det också jobbigt att ta hand om barnbarn. Så bra att ni är två och kan hjälpas åt när de kommer. Jag skulle önska att det var så för mig ibland.
    Nog kan kroppen protestera på olika sätt för att huvudet ska förstå att det är nog nu.
    Klokt av dig att vila.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barnbarnen ger så mycket glädje att det övervinner med råge över det jobbiga. Vi älskar att ha de hos oss. Själv orkar jag inte att vara själv med dem så länge, men vi ställer upp allt vad vi kan.

      Radera
  2. Du har fått en hel del gjort!
    Bra att jag kunde få dig att skratta!
    Hoppas att din dag har varit bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jo ibland så är det intensivt. Men nu har jag tagit det lugnt och vilat mig, det behövs, förhoppningsvis så ska väl huvudvärken avta.
    Barn är för härliga med deras kommentarer. Det kommer så spontant

    SvaraRadera