torsdag 17 december 2020

Nej, inte nu igen!

I tisdags kväll märkte jag att Elsa hade ont i sitt öga, hon kisade.  Så igår var det bara att ringa till veterinären. Jag fick tid klockan 15.00 hos Husängen i Väckelsång. En perfekt tid för mig.

Jag hade tid hos sjukgymnasten kl 10.15, därefter tog jag en fika hos mamma och Erno . Vi hade innan bestämt att de skulle köra hem mig då jag hade handlat lite, så skulle jag bjuda dem på lunch. Perfekt, för då vi ätit var det lagom att köra till Väckelsång.

Mycket riktigt, som jag trodde, Elsa hade åter ett sår på hornhinnan.

Jag åkte med mamma och Erno ner till Tingsryd, in på apoteket, och köpte ögondroppar till Elsa. 
Mamma och Erno erbjöd sig att köra hem oss, men Stefan slutar jobba kl 16.00, så det var lagom att gå ner till honom, och åka med honom hem-

Phu, en fullspäckad dag!




2 kommentarer:

  1. Stackars Elsa! Kom det bara så där plötsligt? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elsa och Hugo, Sofies hund, rök ihop under köksbordet i tisdags kväll, vet inte om det hände då, eller om det hade hänt något innan. Men det är så trist.

      Radera