fredag 6 december 2019

Bättre sent än aldrig!

Jag brukar alltid baka lussekatter till 🕯första advent.
Det blev så i ock med att Therese fyller år den 2 december.
Men i år vet jag inte hur det är, för jag hinner inget, har det lugnt och stilla, och fullt ös.
I onsdags kväll tog jag fram vassle, skulle ha bakat igår, men på fm kom Melker, sen på em kom även Astrid till mig. Underbart, då de kommer så gör det inget om jag inte får något gjort.
Idag har jag bakat, inget får förfaras. Hade varit synd om vasslen blivit odugligt.
Eftersom jag inte tål fett, så bakar jag på vassle, då kan jag minska på fettet, och ändå få mina bak saftiga och goda.

Önskar er en trevlig 🕯🕯 andra advents helg!

4 kommentarer:

  1. Nu längtar jag efter lussekatter! När mina barn var små bakade vi sådana även mitt i sommaren bara för att vi tyckte de var så goda. Karm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha... jag har i flera år funderat på att istället för lussekatter, baka släta bullar. Jag är också väldigt förtjust i lussekatter.

      Radera
  2. Ser gott ut. Trevlig 2:a advent till er också!

    SvaraRadera