torsdag 28 november 2019

Hur tänker de här?

Vi ska ju använda mindre plast. Jag har köpt handlarkassar både på City gross och Börjes.  På city gross har jag även köpt fruktpåsar. Mina kassar/påsar får följa med till affären.
Jag har även köpt systembolagets kassar. Den ena är liten och smidig, tillverkad av returplast, den andra vet jag inte, men båda är jättebra.
Jag brukar beställa mina mediciner på apoteket via nätet. Antingen så kommer de hem i brevlådan eller så får jag hämta dem i affären. Det beror på hur mycket mediciner det är, eller vad det är för sorts medicin.
MEN, hur tänker de, just i dessa tider, då vi ska minska på plastanvändningen .
Jag beställde en sort och det är sex askar.
De levererads i två stora påsar, de hade fått plats i en påse.
Hur tänker Apoteket med detta att minska plasten???? Ni ser ju också....

Alltså så onödigt, tycker jag!!!

2 kommentarer:

  1. Här är det nog någon som har glömt att tänka, antar jag. Ha en trevlig adventshelg.

    SvaraRadera