torsdag 7 november 2019

Det är väl lyx med en egen!

Vi kan ju använda varandras.
Stefan och jag har varsin eltandborste på toaletten uppe. Jag vägrar att ha en gemensam tandborste och bara byta borst.

Här nere har Astrid, Melker och jag varsin tandborste, och varsin tandkräm.
Men Melker bryr sig inte så mycket om det. Då han får chansen att komma in på toaletten, är han snabb in i badrumsskåpet. Där hugger han tag i första bästa tandborste. Det är inte så noga vems det är, bara tänderna borstas.
Tro nu inte att BB smittar oss med sina sjukdomar. Nej inte en chans.
Therese är dunderförkyld, Melker likaså, och med feber, Astrid är också sjuk, och har tappat rösten.
Igår eftermiddag började jag frysa, blev förkyld och ont i halsen.
Stefan och jag skulle köra till Sofie och Fredrik igår, men han fick köra själv, för jag fick även ont i bihålorna. Jag ville inte smitta ner Sofie och Fredrik.
Och nu har jag värk i hela kroppen, feber, ont i halsen och bihålorna, och fryser. Det har inte blivit mycket sömn i natt, men jag kan sova hela dagen.
Nej grannarna har inte alls smittat oss, jag kan ha fått smittan någon annanstans.

2 kommentarer:

  1. Det verkar som om det är förkylningstider nu. Snart är det tid för influensasvaccinering. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Astrid är på förskolan tre dagar i veckan, så jag kan tänka mig att det är därifrån förkylningen kommer. Jag hoppar influensavaccinationen.

      Radera