söndag 24 november 2019

Bakdag!

Igår kom Therese och barnen in, Sofie skulle också ha kommit men tyvärr så är hon sjuk. Stefan kunde därför inte köra ut i skogen, för vi behövde hjälp med barnen.
Astrid var jätteduktig både med att kavla och trycka ut pepparkakorna.
I år lyckades jag att inte bränna några pepparkakor.
Pepparkaksbak, julmusik och glögg, så igår kväll åt vi på jultallrikarna.

Jag har köpt hem saffran, för jag ska baka lussekatter. Brukar alltid göra det till första advent. Hade funderat på lussekatter som i fredags, men glömde att ta fram vasslen. Tur var väl det, för jag fick annat roligare, som jag inte vill missa.
Och så måste jag börja planera julklapparna.

4 kommentarer:

  1. En mysig tid nu när man får börja med alla förberedelser inför julen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Pepparkaksbaket tar Rasmus och hans mamma hand om sen några år tillbaka och även lussebaket. Jag står för den mesta maten. Bra med uppdelning. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I år slipper jag att laga julmaten, för vi är bortbjudna. Personligen så gillar jag inte knytkalas, och det vet Therese om, men ostkakan ska jag göra.

      Radera