lördag 17 februari 2018

Stackars lilla Elsa!

Men fy vad matte mår dåligt.
Elsa har ont av tandsten. Men att det var så illa visste jag inte.
Igår lämnade jag Elsa på djursjukhuset i Växjö. De skulle ta bort tandsten på henne.
Då hon var färdig och höll på att vakna upp ur narkosen så ringer vetrinären och berätta att det gått bra, men att de fick dra ut en tand.
Fy vad jag kände mig hemsk. Men svärsonen tröstade mig med att det är många utav oss människor som får dra ut våra tänder. Tänk så rätt han har.
Jag brukar försöka att borsta hennes tänder, kanske inte så ofta som jag borde, för inte varje dag, eller vecka, kanske varannan månad eller lite mera sällan.
Men nu måste jag försöka mot hennes vilja att borsta tänderna regelbundet,flera gånger i veckan.
Jag köpte en tandkräm för hundar, men hon ville inte ens smaka på den.
Har köpt hem leverpastej för att nu ge henne istället för godis, och för att ha till medicinen, men den ratade hon också. Ikväll fick hon kalvsylta, och det gillade hon, så i morgon får hon sin smärtmedicin med kalvsylta.

Vi är ju inte alls så ofta på kalas eller andra bjudningar, eller hur?
Men idag var vi bjudna på ett 80-års-kalas, det var vår granne som fyllde år i tisdags.
Så hon bjud på kalas på hotellet i Tingsryd. Supergod mat, porterstek och potatis, ostkaka och glass, följt av kaffe och tårta.
Mätta och goa, men så kan man ändå inte missa ett mål mat.
Anne-Louice Lisa Karlssons foto.
Jag gjorde en räkröremacka till mig, Stefan ville bara ha räkor, så fick det bli.

Snart är det en ny dag, kan undra vad den ska bjuda!??!

2 kommentarer:

  1. Att borsta tänder på en motvillig hund är inte det lättaste. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte tandkräm med leversmak till henne, men den ratade hon. Kanske att jag kan kleta lite kalvsylta på hennes tandborste. Har inte velat börja bråka om tandborstningen, får vänta tills det har läkt i munnen på henne.

      Radera