onsdag 6 september 2017

Hej sa Petronella!

Förra veckan var jag i Tingsryd, gick in på Härlins, och köpte en skjorta till Stefan.
Såg då en snygg regnjacka. Men jag köpte den inte, och det har jag ångrat mig.
Igår åkte jag ner till Tingsryd för att köpa regnkappan. Den är så snygg, tycker jag.
När jag ändå var på Härlins, passade jag på att köpa varsin kofta till Stefan och mig. Nöjd med mina inköp!
Igår kväll tog jag med glädje en kvällspromenad, på med regnkappan och mina nya gummistövlar.

Min värk har varit värre en tid. Nu är den ännu värre, bedrövlig. Har fått börja knapra de små otäckingarna. Äter nästan maxdoserna. Inte lustigt att jag är flummig.
Idag hade jag en välbehövlig tid hos sjukgymnasten. Det blev ingen akupunktur, man ska inte kombinera starka värktabletter och akupunktur.
Däremot så masserade hon och stretchade hon ländrygg, bröstrygg axlar och nacke. Hon gjorde så mycket som hon vågade. Mycket ont/skönt. 
Besöket gjorde nytta, för i eftermiddag har det känts bättre.
Hoppas att det håller!


2 kommentarer:

  1. Ja, regnkläder måste man säkerligen bunkra upp med nu. Här strilar regnet ner och har gjort i ett par dagar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med rätt regnkläder så blir det en skön promenad, trots regn.

      Radera