lördag 29 juli 2017

Lider mot sitt slut!

Det har varit fullt upp denna veckan.
I onsdags skulle vi in till Växjö. Då passade Sofie och Fredrik på att bjuda på lunch.
Therese, Christian, Astrid och Signe har också varit här en del.

Jag har även varit hos grannarna och plockat 26 liter röda vinbär. Jag insåg mina begränsningar, eftersom det har varit ganska så mycket nu. Så jag frågade mamma om hon ville koka gelé åt mig.
Tack snälla mamma, som förbarmade sig över 20 liter vinbär. 6 liter frös jag in, som jag sen ska koka saft på. Så i går em körde vi till Tingsryd med vinbären.
Då vi ändå var i Tingsryd, körde vi ner till Hammarplast tältet.
Jag villa ha mera småburkar att frysa in saft i, höga en-liters burkar till att frysa in vassle, och långsmala 1,2 liters burkar till att frysa in bär i.
Vi passade även på att köpa en pulka till Astrid.

I går kväll var vi tillsammans med ett annat par bjudna till våra goda vänner. En trevlig kväll, med god mat och dryck.
Allt som jag skrivit på att göra listan är avklarat, så på måndag börjar Stefan jobba igen.
Härligt!

2 kommentarer:

  1. Finns det ett speciellt tält man kan köpa plastburkar i? Är det billigare utförsäljning då? Plastburkar är man alltid i behov av. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Hammarplast tältet är öppet under sommaren, och då rear de ut lite defekta plastprodukter. Man kan inte se att det är något fel på vissa grejer, kanske lite färgskillnad.
      Mycket billigt och bra ha grejer.

      Radera