lördag 1 juli 2017

Det frestar på...

Ska jag iväg så måste jag ha minst två timmar på mig.
Idag steg jag upp 5,40, vaknade 5 minuter innan klockan ringde.
Hämtade in tidningen, åt en talrik fil, bredde mackor, mm, mm, åt frukost igen.
Och jag var på toan minst tio gånger, om det räcker. (Brukar ju vara på toan 10-20 ggr/dag)
8,00 kom pappa och Lehna och hämtade oss. Strax innan Lammhult mötte vi mamma och Erno på en morgonfika. Det finns en fin rastplats där.
Där efter gick färden vidare upp till min bror. Han bor typ emellan Taberg och Jönköping, med andra ord i Månsarp. Min syster, svåger och systerson kom också dit.
Ett trevligt kalas, med god mat och dryck, som vanligt.

Vi har haft en underbart bra dag. Jag tror att Elsa var mycket mera trött ikväll, än vad Stefan var.
För hon har legat i sin korg hela kvällen. Hon fick som vanligt sin mat då vi åt, men hon tiggde inte mat av Stefan som hon alltid brukar göra. Då hon hade ätit upp sin mat så la hon sig i korgen igen.
Funderar på om hon verkligen får plats, eller ??... Behöver vi köpa en större korg??

I morgon är min bror i "fyllan", han fyller då 54 år. Så jag tackar och säger Grattis, och tack för ett mycket trevligt kalas, med god mat och dryck. Vi ses och hörs en annan dag!

Nu ska jag göra som Stefan och Elsa, trilla i snarkelådan. Natti-natti

4 kommentarer:

  1. Trevligt med kalas och att få träffa släkten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker om att umgås med mina nära och kära.

      Radera
  2. Hundar och småbarn brukar ju tycka om att ligga trångt, men det finns klart gränser för allt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elsa har många olika favoritplatser.

      Radera