söndag 18 september 2016

Tömma, rensa, slänga och städa!

Vi fortsätter att "härja" i det andra huset. Stefan håller på att tömma och städa ur på vinden.
Själv så har jag gått på halvfas denna veckan.
Här hemma har det inte blivit någonting gjort, städningen ligger långt efter. Det enda jag har gjort så är det att tvätta golven och tvätta toaletterna.
Igår städade jag färdigt i köket i huset, så nu är det "bara" fönstret vid vindstrappan, städa toaletten, och skurat verandan, sen är det färdigstädat där borta. Tror jag....
Därefter så kan jag förbarma mig över vårat egna hus.

Min bror är på bättringsvägen. Jag hade velat åka och hälsa på honom, men min kropp och jag är inte alls överens. Inser mina begränsningar så jag stannar hemma. Vänstra kroppshalvan lever sitt egna liv, och huvudet likaså. Jag tror inte att det syns utanpå hur jag mår inuti.
Jag läser mina bloggvänners bloggar, men denna veckan så har jag inte orkat att skriva någon kommentar. Får göra det en annan dag.
 I år har vi åter gott om äpplen. Aroma är ett gott sådant. Stora och fina.
Lev väl, och njut av det goda!! Vi vet inte alls hur morgondagen ser ut!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker inte du behöver känna nån press att kommentera. Det gör du när du mår bra och har lust. Var rädd om dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Så är det för mig med...inte alltid man hinner eller har lust att kommentera andras bloggar.
    Vi har också mycket äppel, fast våra Aroma är ganska små. Ska plocka ner dem någon dag, så har vi mycket av Cox orange också. Får ta en äppelpysslardag snart.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns mycket att göra, bara man tyar.

      Radera