tisdag 6 september 2016

Då har jag varit på fyllan igen!

Japp, så är det!
I lördags, alltså den 3 september är jag på fyllan, jo det är min födelsedag, jag fyller ju alltid år då.
Vi har lite tidsbrist nu, så vi bjöd alla på en gång, vi var 19 personer.
Jag hade gjort små pajer med kyckling, kyckling- purjolök-paprika, bacon, bacon-paprika- purjolök, kantareller, piroger med och utan paprika, kycklingben, kall marinerad kycklingfilé, coleslaw, sallad, tsatsiki, 
Därefter åt vi kräftor och vitlöksbröd, till kaffet blev det ostkaka.
Jag firade inte bara min 48 års-dag, Stefan och jag firade även 28 års förlovningsdag 💞
Nöjd med min födelsedag så somnade jag ovaggade.

I söndags delade vi upp grejerna i Stefans barndomshem. Stefans mamma plockade på sig lite, Stefan och Yvonne delade och tog vad de/vi ville ha.
Nu håller vi på att rensa, slänger, och städar för fullt.
Kortfattat så är jag nu inte alls sysslolös.
Elsa har verkligen varit sur på matte, hon vill ju ligga ute i solen och njuta.
Då jag gick hem på lunch, tog Elsa sin apr-bebis och sprang ut i solen.

Jag kommer även nu ikväll att somna ovaggade.
P&K natti natti

6 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott! Jag ser att Daniel och du fyller år på samma dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Gott att vara på fyllan, särskilt med så mycket god mat på faten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är trevligt med kalas, för då blir det verkligen av att man träffas.

      Radera
  3. Bra att ta alla gäster på en gång, om man kan och orkar...
    Röja ur ett boende är massor med jobb. Försök att lyssna på din kropp när den säger stopp. Jag vet hur svårt det kan vara.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både på gott och ont att ha alla på en gång.
      Haha Anne-Lie, trodde att du kände mig, jag kämpar på så länge jag tyar. Det blir ju så rent och fint.

      Radera