fredag 9 september 2016

Rensa, tömma, slänga och städa!

Stefan och jag har fortsatt med utrensningen av hans barndomshem.
Elsa har väl varit lite sur på mig, för hon har fått vara hemma själv, att ett djur kan sura så.
Fast på kvällarna har vi bundit Elsa i hundlinan på verandan. Hon har då legat ute i gräset med hundben och gosedjur.
Allt går i min takt, vad jag tyar med, men det är väl inte helt smärtfritt.
Det är mycket som jag kan plocka med dagtid, som jag inte vill ha hjälp av Stefan med, och kvällarna har vi hjälpts åt.
Nu har vi "bara" vinden kvar att rensa på, med det får vara till något annat tillfälle.
Idag har Therese börjat jobba. Hon ska bara jobba fredagar. Det kom lite hastigt på, de ringde till henne förra veckan. Christian kunde inte börja ta pappaledigt förrän i oktober.
Nä nä, tro nu inte att vi ställer upp. Therese behövde knappast be oss. Stefan tog morfar-ledigt, semesterdag.
Gos/mys-pys-dag till 100%

4 kommentarer:

  1. Härligt att kunna hjälpa sina barn med barnpassning. Den förmånen har jag också haft i många år. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stefan och jag har alltid haft barnvakt i ut och skur, så jag skulle aldrig neka. Vi skulle haft gäster för några veckor sedan, men ringde återbud för Astrids skull.

      Radera
  2. Oj, oj...det är mycket arbete med att röja ur ett stort hus. Vad man samlar på sig.
    Vilken bra lösning ni "kom på" med barnbarnet.
    Nu ska jag iväg till sjukgymnasten.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att Therese ska jobba de få timmarna, och vi vill ju gärna passa Astrid. Tro nu inte att vi skämmer bort henne, för det gör vi ju inte alls!!.....

      Radera