måndag 19 september 2016

Att använda fantasin!

Igår skulle jag ha gått på Tuppeware-party. Men så fick vi oplanerat besök. Therese, Christian, Astrid och Signe kom hem. Och det är inte ofta som jag ringer återbud till ett party, men jag gjorde faktiskt det igår. Hahhaa...handla kan jag ju göra ändå.
Vi har stora fina äpple i år, större än vad vi brukar ha. Detta äpple vägde 396 gram.
Therese och Christian började att plocka ner våra äpple i går.
Och så kom Therese in med detta äpplet.
Christian gissade att det vägde ca 5 hg, inte illa gissat, det vägde 486 gram. Det blir minsann inte många på ett kilo!

I morgon ska jag på Coloskopi-undersökning. Detta ska jag göra i Ljungby, under narkos.
För mig är detta fruktansvärt. Inte bara undersökningen, utan även laxeringen.
Jag började dagen med en skiva fint bröd, kokt ägg, juice och kaffe. Sen har jag druckit minst 1-2 glas klar dryck i timmen. Till lunch fick jag äta 2 små potatis och 75 gram kyckling. Och hur ska jag få ner kokt potatis och kyckling, utan sås.
Det gäller då att ta till fantasin. Jag gjorde potatismos på bara vatten och kryddor, smakade helt okej, kycklingen hade jag färdig i frysen bara att värma i micron.
Idag stannade jag hemma både ifrån stickcafe´t och målarkursen. Att dricka mycket klardryck så fodras det att vara i närheten av en toalett.

Trött, matt, orkeslös, och så fryser jag, mer än mycket.

3 kommentarer:

  1. Måste kännas skönt när undersökningen är över. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa, vilka enorma äpplen, men på bilden kan man inte direkt se storleken, du skulle lägga äpplet i handen.
    Vi har äpplen men inte så stora och inte gröna, jag gillar hårda saftiga äpplen, i år blev det väldigt många och fina utan maskar och märken.
    Lycka till på undersökningen, ingen kul 'grej' det där, men måste man så..

    Kramen/ Eva

    SvaraRadera
  3. Stort äpple, onekligen!
    Lycka till med undersökningen!

    SvaraRadera