söndag 19 juni 2016

Ibland har man tur!

I December-månad, då fick jag en krya-på-mig-blomma av min syster med familj, en fin azalea.
Jag har väldigt svårt att få krukväxter att överleva, förutom orkidéer.
Azaleor är ju svårskötta blommor, men jag har lyckats att hålla den vid liv.
Nu i vår då vi inrett uterummet, så fick min azalea flytta dit ut.
Hör och häpna.....min azalea lever fortfarande, och det har nu börjat komma knoppar på den
Nu gäller det att duscha den regelbundet, och inte låta den torka ut, så att blomknopparna blommar ut sig.
I fredags åkte jag och Elsa in till Sofie i Växjö. Men vad less jag blev, då taxin kom så var det en bil som inte tar husdjur, och chauffören var allergisk, Tur iallafall att både Elsa och jag fick åka med in till Växjö.
Vi gick en vända på stan. Och så hade jag en tid på Gastro-mottagningen. Vi kom lagom hem till lunch, det blev en kycklingsallad.
Jag hade en mycket trevlig dag hos Sofie! Puss o Kram Fia-Lotta <3

I går donade jag här hemma, och lagade mat. För vi skulle på Cykelfest på kvällen.Efter matlagningen så hann jag tom att sova/vila en stund.
16,30 var det samling nere vid skolan,
17,15 var vi och ett par till hos Jonna och Mats på förrätt.
19,15 fick vi 6 personer på middag. vi bjöd först på en alkoholfri välkomst drink, viktigt med vätskebalansen, fläderblomssaft och fruktsoda. Därefter blev det en paprika gryta och ugnsstekta nypotatis.
21,15 var vi hos Bruno och Mia på dessert tillsammans med ett par till.
22,30-23,00 skulle vi till bygdegården på efterfest, dans till DJ-Andre Humble. Så himla kul!
Fast ibland så inser jag begränsningarna,  vi var hemma innan festen var slut dvs innan 01,00.
Jag är SÅÅ tacksam att fest-fixarna ta hänsyn/uppfyller våra önskemål. Vi vill alltid ha middagen, eftersom jag inte tål fett, eller äter griskött. Och så har jag sådan värk att jag inte kan cykla.
Stefan har ett Helvete med sitt diskbråck, så han cyklade, jag hade också en cykel, så jag trampade lite, sparkade mig fram, också kunde jag även rulla mig fram

Jag hade svårt att varva ner mig i natt, så jag diskade undan, innan jag trillade i snarkelådan.
Det var segt hela förmiddagen idag. Vid lunch fick vi magiska krafter.
Vi hade fått förfrågan om vi serverade lunch vid 13,00 idag. Klart att Restaurang Norregård 9 har restaurangen öppen då Astrid (hum... med familj) kommer hem.

Nu har denna veckan gått mot sitt slut.
Önskar er alla en ny trevlig vecka. ///Lisa

4 kommentarer:

  1. En intensiv helg för dig. Azaleor är vackra blommor, men inga som gillar min behandling. Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt när man får växterna att blomma om. Tror nog alt att du har gröna fingrar. Kul att cykelfesten blev lyckad.
    Kram!

    SvaraRadera