torsdag 9 juni 2016

En ond cirkel!

Jag tycker inte om att äta en massa tabletter. Jag har många som jag har.
Värktabletter tar jag så att jag kan hantera min värk. Jag avskyr alla mina piller.
Tyvärr så har värken blivit värre och värre, i nacken och axlarna.
Igår kväll så tog jag extra. Det var dumt gjort. En av biverkningarna är sömnproblem .  Jag vaknade vid klocka ett inatt, därefter så har jag inte sovit många minuter. Vilken tur att jag har ljudboken att lyssna på.
Jag vet ju igentligen att det blir såhär då jag ökar upp värktabletterna.

Näväl, det är mycket gnäll också.

4 kommentarer:

  1. Det är svårt att vara positiv när man har ont, och då måste man få gnälla. De som inte vill lyssna kan ju stänga öronen. Göran har haft besvär av sin gikt ganska länge nu och kan inte använda högerhanden. Värktabletterna hjälper inte så bra så jag vet hur det kan påverka humöret. Ha det så bra du kan. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt förstående! Det värmer

      Radera
  2. Jag har nog varit förskonad från det mesta. Utom ryggen förra året. Men ett par besök på sjukan och goda råd och övningar löste sig det också. Men nu är jag försiktig vid varje typ av lyft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du varit förskonad. Själv så är jag lite egoistisk, för jag ruffar åt mig mycket, hihihi...

      Radera