torsdag 21 april 2016

Vilken dålig kvalite!

I går åkte Elsa och jag ner till Therese, Astrid och Signe. Vi tog oss en härlig förmiddagspromenad.  Efter lunchen var det dags igen för en promenad, denna gången lite kortare.
Då vi kommer till torget så säger Therese, -hon som kommer där kan inte hålla in hunden. Vi håller båda intill våra hundar, men det hjälpte inte. Tantan kunde inte hålla in hunden utan den flyger på Signe, ta sitt gap över Signes rygg. Therese släpper barnvagnen, som rullar på lyktstolpen, sliter i Signes koppel så hon dras ut på vägen, och hunden efter Signe. Nedrans tanta, hon ska inte ha flexikoppel om hon inte kan hålla in hunden. Vilket vi talar om för tantan. Tur att det inte var ett riktigt bett, det gick inte hål, men Signe blev blöt på ryggen, både Signe och Elsa blev skärrade.
Adrenalinet flödar och hjärtat i halsgropen, vandrar vi hemåt.
Då jag ändå var i Tingsryd, passade jag på att handla lite. Utav två papperskassar var det två som gick sönder i handtagen. Varför ska det vara så dålig kvalité?
Jag har målat en liten spar-nalle till Astrid, som hon fick i går. Både mormor och morfar stoppade i lite pengar till lilla Astrid :) . Hon blev säkert jätteglad.
Det är så mysigt med Astrid, jag ser framsteg varje gång vi ses. 

6 kommentarer:

  1. Fy, vilken otäck händelse med hunden. Tur att det gick som det gick.
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var tur, fast både Signe och Elsa var på sin vakt i går då de mötte eller hörde andra hundar.

      Radera
  2. Gud vilken jobbig hundupplevelse. Man får ha koll på sina hundar, ska tänka på det själv eftersom jag gärna släpper Hjo-Hjo. Fast han är ju snäll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då Therese är här hemma och vi går i skogen släpper vi också alltid hundarna, så de får härja loss.

      Radera
  3. Rena skräckupplevelsen förstår jag. Är hunden så stark så man inte kan hålla in den bör man nog satsa på ett annat koppel. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så är det inte alla som har koll på sina hundar. Tanten är bara dagmatte, men hon rå inte på hunden.

      Radera