torsdag 28 april 2016

Vilken dag!

Det verkar som om ruskdagarna håller i sig. Idag har solen visat sig en snabbis, sen har det regnat, haglat och åskar. Det var inte alls kul att åka till Vc och lämna Elsa hemma själv, hon är ju så åskrädd.
Igår var det "bara" regn, då var Elsa med i Tingsryd hos Therese, Astrid och Signe. Ingen av hundarna vill gå ut i regnet, de är ju rädda om frisyren, så det blev bara en promenad, sen gick de bara precis ut och kissa. Våra underbara hundar ❤️
Det är så härligt med Astrid, jag ser ju framsteg i hennes utveckling varje gång vi ses.
Det gäller att hitta ljusglimtarna, och njuta av det goda.
Igår då jag var hos sjukgymnasten, så var vi överens om att jag får försöka göra saker som jag vill göra, och det som ger mig glädje, ibland så kanske jag får mera ont, men då vet jag varför. Jag ska leva med livskvalité. Däremot så ska jag inte dansa eller cykla, eller vissa andra saker som ger mycket värk, för det är ingen livskvalité med tanke på hur jag mår efteråt. 
Jag får ibland frågan om vad jag gör hela dagarna, om det inte är drygt, men nej, jag har fullt upp med att jobba med mig själv.
" Idag har jag gjort ingenting, sen vilade jag lite efteråt"

3 kommentarer:

  1. Tur april och aprilvädret snart är slut. För i maj vill vi ha annat väder.
    Fy, vad det regnade och snöade i Växjö i em.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hoppas att det kommer härligt vårväder nu.

      Radera
  2. Man behöver inte uträtta stordåd för att tiden ska gå. Viktigast är att man mår bra av det man gör. Kram

    SvaraRadera