söndag 27 september 2015

Lite förberedelser!

Det är lite småplock hemma nu. Idag har vi haft strålande solsken, så jag fick för mig att vi skulle ta ut mattan i vardagsrummet, för att dammsuga och tvätta golvet och listerna bakom soffan.
Då soffan ändå var utdragen, fick jag för mig att putsa två fönster i vardagsrummet. Men "bara" insidan och emellan. Nu är det "bara" ett fönster kvar i vardagsrummet och ett fönster i köket.
Utsidan är smidig att ta utifrån.
Det gör ju inte så mycket att vi har två olika gardiner i vardagsrummet, och bara längder i det ena köksfönstret och inget i det andra.
Jag vet att jag har donat för mycket i helgen. Det lär jag få lida för.
Efter lunchen idag la jag mig och sov i över två timmar, det var välbehövligt.
Sen kom mamma och Erno, de stannade på lite korvgrillning.

Min läkare har sagt att jag ska öka upp mina långtidsverkande tabletter så att jag inte behöver ta mina snabbverkande tabletter. Men de räcker inte, de är inte verksamma i 12 timmar.
Tar jag tabletterna vid 20-22-tiden, så vaknar jag vid 04,00-06,00 och har då så himla ont att jag inte kan röra på mig. Tar då snabbverkande och sover vidare.
Vaknar sen vid 08,00-10,00 och stiger upp. Med frukosten tar jag de långtidsverkande, de är verksamma till ca 16,00-18,00.
Nej, det är inte alls kul. Inte blir det roligare efter denna helgen. Fast jag måste ju få göra lite iallafall. Jag mår ju inte bättre av att inte göra något, och se skiten gro igen.

Nöjd med helgen, och allt jag har gjort, och besöken vi haft, så kan jag nu trilla i snarkelådan, med gott samvete. Slocknar nog direkt.
Natti natti

3 kommentarer:

  1. Så energisk du är! Men sen är man klart väldigt nöjd efteråt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en härlig känsla man får då man beundrar de man gjort.

      Radera
  2. Tack för alla hälsningar. Hoppas allt är bra med dig. Kram

    SvaraRadera