fredag 4 september 2015

Han gjorde det enkelt!

Igår kom det hem en trött man, det är jobbigt att åka på konferens. Då deras konferens var slut i onsdags och de hade ätit middag så fiskade de och kokade kräftor. Det blev en sen natt för dom. Konferensen var onsdag-torsdag.

Igår var det en speciell dag, så blev det en speciell middag. Älgfilé, hasselbackspotatis och champinjon/rödvinssås. Vi hade inte kaffe och tårta, istället hade vi aprikospaj med glass. Och eftersom vi var ensamma hemma och båda väldigt trötta så struntade vi i likör och wiskey, det hinns med en annan dag. Givetvis så fick ju även Elsa älgfilé och fikapinne.
Den tredje september är en dag då Stefan alltid kommer hem med rosor. Han har gjort det enkelt för sig, så han ska komma ihåg våran förlovningsdag.
Vi förlovade oss på min 20-års dag. Så det är just därför som jag aldrig hissa flaggan på den dagen.

Idag tycker jag att jag skriver flummigt. Vet inte om man som utomstående förstår vad jag skriver. Det kanske bara är jag som fattar, och Elsa med förstås.
Jag har mot min vilja fått öka ännu mera på mina värktabletter. Och de har ju flera olika effekter på kroppen.
Elsa har idag lullat efter mig. Jag försöker att göra lite småplock här och var. Rensat på köksbänken, klippt av ärmarna på en klänning, och lagat en klänning. Och det viktigaste på hela dagen, Vi har sovit ett par timmar på soffan.
Ikväll kommer Stefan hem lite senare, för de ska till Rockatorp med jobbet och spela fotbollsgolf. Men han kommer hem och äter med mig, Tack kära du!
Vi har kött och sås kvar sen igår, och det var ju gott!
Trevlig helg!

2 kommentarer: