torsdag 13 augusti 2015

Blåbär och kräftor!

I tisdags åkte jag och Elsa ner till Therese och Signe i Tingsryd. En kvalitetsdag.
Jag hade även tid hos min läkare på vårdcentralen. Jag fick bannor av honom, för jag inte vill ta så mycket värktabletter. Enligt honom så ska jag ta så att jag får sova hela natten. Jag har annars känt efter hur ont jag har, och tagit därefter. Vaknat på natten pga värken, och tagit en tablett för att kunna somna om då den har verkat. Må väl, jag lyder väl honom några dagar, sen får vi se.
Igår kom båda tjejerna hem, med andra ord, ännu en Kvalitets dag.
Och i går kväll åkte Stefan och jag ut på sjön, och la i kräftburarna.
Det blev en bra dos med smärtlindring både i gårkväll, och idag på morgonen.
Vi åkte ut vid klockan sex, och vitjade burarna.
Så härlig morgon!
70 kräftor tog vi med oss hem och kokade.
Ibland tar jag med mig frukost ut på sjön, men Stefan skulle ju till jobbet. Så jag kände att han inte hade ro att äta i båten. 
Jag slängde i lite för mycket. Det var många som var tillräckligt stora att behålla, som jag hivade .
Då kräftorna var kokta, Stefan kört till jobbet och morgonpromenaden avklarad, la jag mig och sov vidare.
Tills Sofie ringde och väckte mig klockan elva.


Inte kan man klaga på storleken.
I eftermiddag har jag plockat blåbär på min diskbänk. Sex liter. Nåväl, jag har köpt dom, färdigrensade och hemkörda.
Tack Eivor! 

Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar