söndag 12 januari 2014

Bakbesök,

Dottern kom hem i torsdags och hade storbak, hon bakade 10 brödlimpor. Smidigt att baka hemma hos mamma, med större kök, dubbel ugn, och så kan jag ju inte se disken, utan jag diskar åt henne. Kan hjälpa till med det lilla som jag klarar av.
Det blev även lite muffins bakat, tro inte att dottern gillar smet, o nej!
Så skönt att sova på soffan. Signe och Elsa la sig skönt på benen, Lotta låg på bröstet tills kameran kom fram.
Elsa har varit så otroligt långhårig, så i fredags åkte trimmern och saxen fram. Testade att ha Elsa på toalettstolen då hon friserades.
Halva Elsa försvann, så liten hon blev.
 Det är nu knopp på påskliljorna, lite tidigt i år, redan det 8 januari.
 I tisdags då jag var i Växjö hittade jag denna tunika. Blir perfekt till mina klänningar.
Men jag var väl inte helt nöjd med den vita tunikan, så i fredags då jag var i Tingsryd, slank jag ner på Härlins. Oftast hittar jag kläder där. De blir också bra till mina klänningar.

Dottern har varit sjuk, så igår då vi var bjudna till farmor var den äldre inte med, Pysen var i skogen och jobbade, kusin var i Lund och pluggade. Det går inte att få ihop alla samtidigt. Och som vi satt hos farmor så började jag få ont i halsen. Och det blev bara värre på kvällen. Inatt har jag fått feber, hostat tills jag kräkts. Idag har jag tillbringat dagen i min säng. Hissat upp huvud och fot-ända, och satt på en DVD-film, nerbäddad med en filt, givetvis så har jag haft sällskap av Elsa och Lotta.
Idag är det söndag, så jag hinner att bli frisk, för på fredag tar dottern sin examen som tidig lärare, dvs, år 1-6. Underbart härligt för henne!
Te´t är nu uppdruckit, så det blir sängen nästa.
Ha en fortsatt bra söndag! Kram

4 kommentarer:

  1. Vad härligt med "bakbesök", önskar jag skulle ha mera hemmabakat då äldsta sonen är bagar men men. Jättefina tunikor du hittat...
    Hoppas du kryar på dig snart...Marianne

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis till dotterns examen, den är hon mer än väl värd.
    Roligt att ha sällskap av mamma när man bakar.
    Krya på dig nu så du kan vara med på torsdag!

    SvaraRadera
  3. Wow..vilka bröd!
    Vad duktig hon är.
    Och examen på det...verkligen duktig!
    Vad fin Elsa blev.
    Wow...Påskliljor..redan! Här har vi fått snö :(
    Sv: Det går jättebra med Siri :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. vilken duktig dotter du har :)
    krya nu på dig ordentligt, dina fyrfotingar hjälper dig kanske med det genom att värma dig
    kramar

    SvaraRadera