söndag 5 januari 2014

13-helgen!

Livet rullar vidare, och vi med den.
Igårkväll var vi bortbjudna till svägerskan och svågern, tillsammans med goda vänner.
Jag visste inte om jag skulle följa med. Min ork är borta, och så hade jag innan denna bjudning, bjudit hem syster med familj som ikväll. Och jag vill ju orka med mina gäster.
Men jag ringde och frågade om sonen, tjejernas kusin, var hemma, och om han ville köra hem mig, så det gjorde han.
Gott och trevligt så länge jag orkade vara med, åkte hem ca kl 21,00. Sov gott hela natten, vaknade inte ens då mannen kom hem, var uppe på toa´n två gånger inatt, sen väckte Elsa mig vid 8,30.
Jag är så nöjd med min madrass, sover ju så mycket bättre.
Men jag vet inte om den påverkar värken något, men det tror jag att den gör.
Eftersom jag sover hela nätterna, bortsett då jag måste upp på toan, eller om djuren väcker min. Jag funderar inte på hur jag ska ligga, eller hur jag ska kunna vrida mig. Jag bara lägger mig och ligger bra direkt, så den måste hjälpa, iallafall nattetid.
Dagtid har jag ont, har ju mina morfinplåster, och en del andra smärtstillande, men är inte lika stel längre så visst gör madrassen och kudden nytta. Kanske med tiden värken blir bättre. Med de priset så ska det ju göra nytta!

Bra förberedd inför kvällen begivenheter, ska jag nu sova middag. Mannen är ute i gärdet och river taggtråd, skulle komma hem vid 15-15,30 så då får vi ta sista rycket innan de kommer 17,00

2 kommentarer:

  1. Så underbart skönt för dig att kunna sova hela nätterna.

    SvaraRadera
  2. Jag är så lycklig för din skull att madrassen gör så att du kan sova på nätterna.
    Tänk om alla är lika kloka som du och ge madrassen en chans.
    Många tycker att den är för dyr.
    Men vad är pengar? Om man får sova...
    Kram!

    SvaraRadera