torsdag 11 augusti 2011

En jobbig dag

Sotan skulle ha kommit idag klockan 9.00. Så därför fick jag stiga upp tidigt, för att hinna bli färdig innan han kom. Han skulle ha sotat panna, vedspis och öppna spisen. Efter att ha väntat i en timma på honom fick jag telefonsamtal att han var sjuk. Skönt på ett sätt, slapp att städa efter honom idag.

Sen klockan 10.30 hade jag telefontid med min smärtläkare, denna underbara man. Så skönt att prata med honom. Han blir lite irreterad på F-K. Han sa att jag måste öka mina mediciner, som jag vill minska på egentligen. Men det är väl bara att lyda. Han ringer igen om två månader.

I eftermiddag styrde jag bilen till djursjukhuset. Maja har kräkt i 2 ½ dygn. Inte ätit och knappt druckit.
Hon blev inte inlagd, men det togs prover och röntgen. Sen fick hon vätskedropp.
Senare ringde vetrinären. Maja ska ha specialkost och en ny medicin.

Vidare styrde vi bilen mot Tingsryd, där vi hämtade Signe och dottern, sambon är sjuk och det får inte dottern bli. Det är djävuldag på onsdag. Dom ska sova hos oss inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar