torsdag 16 november 2023

En mysig eftermiddag!

 Ture går på baby-sim. Helmer får då inte följa med, han vet inte heller om att Ture får bada. I vanliga fall brukar Helmer komma till mig. Då badet är färdigt, Stefan och Fredrik slutat jobba så kommer allihopa hit på middag. Men denna veckan så åkte jag upp till Hovmantorp, gick och hämtade Helmer på förskolan, sen lekte vi, och hade mysigt. Sofie hade gjort korvstroganof, så jag behövde bara koka ris. En mysig eftermiddag. 

En stund innan middagen, och efter middagen så fick jag lite Ture-mys, och Stefan lekte med Helmer.

Det finns mycket fint i naturen, tänk att en flugsvamp kan lysa upp på en grå och regnig promenad.

10 kommentarer:

  1. Mysigt med baby. Och med lite färgklickar i naturen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behöver både och, närhet och natur!
      Kram

      Radera
  2. Det är härligt att mysa med barnbarnen!
    Det är många som minns detta från syslöjden!
    Ha en trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barnbarnen ger så mycket glädje och energi! Kram

      Radera
  3. Fryser inte tvätten till is??
    Ha en bra lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den var lite frusen, med torkade/tinade snabbt då den kom in.
      Kram

      Radera
  4. Bra om man väntar på svar!
    Ha en bra måndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Låter härligt med barnbarnsmys. tack för hälsningarna. Kram

    SvaraRadera
  6. Go förmiddag!

    Det gick bra hos tandläkaren.
    Det är ett stort hål i plånboken nu!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera