lördag 9 december 2023

Vad tar tiden vägen?

 Dagarna de går och går och kommer aldrig tillbaka. Jag har haft fullt upp mest hela tiden.

Jag har haft det mysigt pepparkaksbak med Therese, Sofie, Astrid, Melker, Helmer och Ture, fast Ture gjorde inte så mycket, utan sov det mesta.

Den 2 december fyllde Therese 33 år, jissus det var ju inte länge sedan som hon föddes. Så då var vi var inbjudna på kalas, mycket gott och trevligt.

Nej, vi har inte mycket kalas runt om kring oss, hahaha. Den 25 november fyllde mamma 78 år, så i söndags, den 3 december var vi bjudna till henne på kalas.

Onsdagarna fortsätter att vara mysiga, antingen så kommer Helmer till mig på em, då Ture är på babysim,  och sen kommer Sofie och Fredrik hit på middag, givetvis så är Ture också med. Eller så åker jag upp till Hovmantorp, hämtar Helmer på förskolan. Då Sofie, Ture, Fredrik och Stefan kommer så har jag middagen färdig.

Igår fick jag för mig att jag skulle baka lussekatter. 1/3 av degen blev vaniljfyllda saffransbullar, 1/3 blev släta saffransbullar och 1/3 blev lussekatter. Då jag ändå hade baklust så bakade jag 2 st mjuk pepparkaka. Vet inte riktigt varför , vi fikar ju aldrig. Men nu finns det kakor hemma i frysen.
Vi har haft underbart vinterväder, snö och kallt. Tyvärr så har temperaturen vänt, så nu har vi plusgrader. Inte alls kul. Men vi får vara tacksamma för vintervädret som har varit.

6 kommentarer:

  1. Hej! Där var du ju! Undrar var du tagit vägen.... eller ja, du har ju kommenterat, men har väntat på ett inlägg från dej. Så goda lussebullerna ser ut. Har aldrig funderat på att man kan baka dem på annat sätt än lussekatter. Full fart! Gott att du orkar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så gott med saffransbullar! Kram

      Radera
  2. Mmmm! Nybakat! Det blir aldrig långvarigt hos mig.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid bra att ha några kakor i frysen! Kram

      Radera
  3. Du har ju varit igång hela tiden, inte konstigt att tiden försvinner då. Lussekatter har jag också bakat för några dagar sedan. I morgon blir de färre, för då blir det pepparkaksbak. Och fika på det, förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa dagar är det fullt ös, och andra dagar ligger jag pall.

      Radera