tisdag 26 december 2023

Men, Hallå! Var har jag varit?

 Dagarna passerar fort förbi. Och helt plötsligt så kom julafton, som vi firade inne hos Therese. De ville vara hemma i år.

Therese och Christian hade önskat sig varsin hemstickad tröja. De valde ut tröja och färg. Jag började med dem i våras, men så har jag haft lite annat sticke emellan. Nu i höst var jag tvungen att sticka på.

Gjorde Thereses tröja färdig, den hade tunnare garn och mindre stickor. Sen fortsatte jag med Christians, en tröja som jag svurit över många gånger. Ett helt tillkrånglat mönster. För några veckor sedan upptäckte jag ett fel, så jag fick riva upp 25 cm, Grrtt.. Trodde inte att jag skulle bli färdig, men stickade hela lördagen, vid klockan 22 var den äntligen färdig

Men så råkade Stefan välta sitt rödvinsglas, så tröjan 

fick röda prickar på sig. Jag kan säga att jag blir allt annat än glad. Ut i tvättstugan och tvättade tröjan. Stefan hade tur, för fläckarna gick bort. Fram med hårtorken och fönar tröjan. Fortsatte föna på julaftons förmiddag, 

Både Therese och Christian blev nöjda med tröjorna.

Stefans syster fyller år på juldagen, så då är vi alltid dit bjudna på kalas. Idag ligger jag pall. Det har varit lite för mycket för mig

Önskar er alla en god fortsättning!

2 kommentarer:

  1. Äntligen vid datorn, så jag kan kommentera Blogger. Har varit hopplöst via mobilen de senaste dagarna. Fin tröja. Den rosa. Den andra är svår att bilda sig någon uppfattning om. Säkert snygg då den kommer på ägaren. Stickade en tröja- på beställning- till Johanna. Vilket betyder att hon betalar garnet. Var ett mönster som hon hittat i Tidningen Land. Blev jättebra.MEn... jag fick också repa upp en bra bit av oket. Hade tolkat beskrivningen frl... inte läst. Men den blev iaf klar till jul. Har garn till en tröja till mej själv. Den får vänta till efter nyår. Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du söker på Järbos Toften tröja så hittar du Christians tröja. Men det är ingen tröja som jag rekommenderar att sticka. Väldigt tillkrånglad beskrivning. Det var många svordomar under stickningen.
      Men det är jätte kul då ungdommarna säger att de vill ha något hemstickat. Önskar dig en fin dag! Kram

      Radera