onsdag 13 december 2023

Julkänsla!

 Fint med snö och minusgrader. Så härligt.

I söndags var jag i kyrkan på julkonsert med familjen Humble och Gert Blom. Helt fantastiskt att lyssna på dem. Häftigt att se Gert spela loss, han är 80 år fyllda. Marika och hennes barn är så musikaliska, fast inte lustigt, Marika är ju brorsdotter till Leif Blom, och givetvis även brorsdotter till Gert Blom, hennes pappa var Åke Blom, så hon och hennes barn har ju musiken i blodet.

Jag håller på att julpynta, kyrkan har stått i fönstret sen första advent.
Helmer tyckte att det skulle stå en gubbe i kyrkan.

När han fick se att jag tagit bort gubben så satte han tillbaka den i kyrkan. Så nu får gubben stå i kyrkan tills jag tar bort kyrkan. Underbara pojk!

Idag är det Lucia! I Linneryds skolan går 6:an och 1:an luciatåg i kyrkan. Ett fint luciatåg.

Endast 11nättet kvar till jul!

9 kommentarer:

  1. Tiden rusar iväg som alltid när det går mot jul. Känns lite snopet när den sen är över. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det är därför som jag börjar julpynta vid första advent, allt utom granen är färdigt till Lucia. Kram

      Radera
  2. Fint med luciatåg klart det ska va en gubbe...Minst.. I kyrkan. Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. Det är kyrkvaktmästaren står och välkomnar besökarna, tror jag. Snart är hela kyrkan fylld med folk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, säkert är det han, fast han är utklädd till clown.

      Radera
  4. Barn är härliga!
    Den äldsta tv gav jag bort!
    Min hund är med på allt som jag gör den hänger mig i hasorna!
    Ha en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både barn och hundar, även katter är underbara. Kram

      Radera
  5. Barn är underbara
    Jag har haft hund i hela mitt liv<!
    Ha en bra helg
    Kram

    SvaraRadera